Tuesday, January 11, 2011

ANTI MLM atau PRO MLM.. PERANGAI SAMA JE BAI..

Untuk pembukaan blog ni.. mari kita lihat benda yang paling hangat di mata gua sekarang ni.. antara pro-MLM dan anti-MLM.. page yang hangat dan sgt menarik perhatian gua masa gua mula2 habiskan kontrak keje gua.. page SAY-NO-TO-MLM.. gua masuk page ni masa group ONE-TEAM kene serbu dgn polis.. macam2 page keluar.. kalau gua xsilap masa tu ada 400 ahli.. sebelum kene pishing lagi.. Aidid Muadib pun gua rasa dah masuk dah dalam page ni.. tu yang buat gua rasa best menyibuk tu.. gua dalam page tu suka dengan aidid muadib je.. yang lain2 tu gua tengok cam gampang je.. ayat sume mintak perhatian macam bagus..hahaha.. Bomoh Hujan ngan Gua Henjut Aje.. gua xpasti diorg dah ade ke belum masa gua masuk tu.. tapi diorg paling gampang la gua rasa dalam page tu.. banyak ikut emosi je.. dan banyak kontroversi berlaku dalam page SNTM tu pun disebabkan dua ekor ni jugak.. banyak ilmu2 yang terlepas pandang disebabkan post2 dua ekor nih..huahahaha..

Gua rasa bile gua post kat blog nih..pastu ade yang perasan dan post kat wall SNTM.. mesti diorg tuduh DIBA, MEERA atau dr.mickey mouse bak kate aidid tu.. sebab itu yang sedang hangat sekarang nih.. dulu ade juga gua usulkan xpuas hati tentang diba nih.. pasal pinjaman ke apa ntah de nih.. unit trust ngan apa ntah.. tapi bukan main backup lagi geng2 SNTM ni sebab Diba ni sekepala ngan diorg.. dan apa yang de buat tu bukan MLM.. pastu tup2 gua tengok Yang duk Backup2 ni tiba2 maki pulak dan kuar pulak diba ni cari customer dalam SNTM.. haha.. sebab nye.. xsekepala.. dan xsama pendapat.. sampai diba yang selalu keluarkan hadis pun dipermain2kan..  aku dah agak dah mesti tok moh tu yang provoke..hahaha.. dan gua tengok melissa Lissa tetap sama dengan pendiriannya.. Diba cuba cari customer secara halus.. Melissa ni je yang sokong dulu..haha..





Sama jugala macam GENG MLM tentang aidid muadib nih.. mula2 serang apa ntah yang tampal2 ngan pampers wanita kot.. masa tu geng MLM ni tuduh Aidid ni dari syarikat pampers wanita yang lain..
Bile serang AC MIZAL yang bodoh pegi sebarkan dekat wartawan tu.. sampai hit tiba2 naik dengan page dan blog aidid tu..mmg mendatangkan lagi masalah la pada bende bodoh de tuh.. aidid dituduh pulak geng adymium..diupah untuk jatuhkan ac.. bile serang dr cendawan.. yang ni aku respek sebab de delete je.. apa nak layan bende bodoh camtu.. ac je yang bodoh..haha.. walaupun 2 alam de tu mmg bodoh pun..haha.. ini antara yang hot dalam SNTM.. dan antara gelagat2 ahli yang seperti meludah kelangit.. kutuk2, keji2.. bile kene kutuk balik xboleh terima..haha.. dalam facebook je pun.. bukan malu pun..haha..



teringat satu kejadian.. FIYA SAFIYYA.. masa tu pasal apa pun gua xtahu.. tapi gua ada balas pasal pakai tudung biarlah menutup dada..kalau x berdosa.. Perghh.. 'de boleh balas biarlah.. itu antara de dgn tuhan.. de bukan kakak, mak, adik aku..buat ape aku nak sibuk.. ' sebelum tu de maki org MLM dah ditegur xnak dgr..bodoh, lahanat,babi.. MLM tu haram.. bile diri sendiri kene tegur.. xboleh terima.. ini antara sebab kenapa teguran de org xterima.. sebab de pun xboleh terima teguran org.. dapat?
gua xdapat nak print skrin sebab ni sebelum page SNTM kene pishing lagi nih.. bia gua cerita sikit pada org2 yang baru datang page SNTM dan buat macam handal sgt nih..haha..



Sekarang dah hampir 10 000 ahlinye.. dan lagi macam2 gelagat kita boleh tgk sebab antara yang menyokong dan tidak menyokong cara page SNTM bergerak dah hampir sama.. jadi macam2 hal lah kan.. pendapat gua, bia aidid je yang jadi admin kat situ.. sampai byk2 admin buat ape.. jadi cam gampang je.. tapi ok la.. they make something untuk ubah benda pemikiran manusia..

oh.. sebelum gua tamatkan.. sekarang ni page SNTM jaga2 lah.. kalau dulu geng unit trust masuk untuk promote secara halus.. sekarang geng2 emas tgh promote secara halus.. dan secara terang2an adalah pokli.. cam gampang juga de punye berani promote.. tapi apa de kisah..janji org nampak.. bukan mengganggu emosi de pun..haha.. jaga2 ye..jgn tersasar sasaran..
ni antara gambar yang de keluarkan di page SNTM.. de bukan kisah pun..inipun de rasa gua tolong promote bisnes de.. ape de kisah.. tapi jaga2 lebih kurang MLM juga bende nih.. dah lebih 20 tahun bende ni dah ada.. tukar2 nama je.. tentang emas nih.. nanti gua kutuk kat tempat lain..haha..




ini gua main tulis apa yang gua rasa je..xde gua nak rujuk2 apa2 cam aidid buat tu.. apa gua nak tulis gua tulis je.. ada yang kesah ke? xsuka jgn baca..huahaha.. input berterabur, xde matlamat, bacaan xbest.. apa gua kisah.. lu org baca jugak..hahaha..

3 comments:

  1. btol tu bro.bg aku SNTM tu mcm bagus2 jew..apa yg dorang tau pasal MLM..hapuk pun xda..takat join pastu mlas nk buat atau goyang kaki mmg habuk jew la dpt...SNTM tu semua mentaliti kelas bawahan dan kelas hampeh...

    ReplyDelete
  2. org mlm perangai teruk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...